Arrangement

Søndagsomvisning

Moko Moko Club

09. jun. 2024 KL. 14:00 - 15:00

Få mer ut av kunstopplevelsen!
Velkommen til søndagsomvisning i utstillingen Moko Moko Club. Omvisningen blir holdt av en av museets kunstformidlere, er åpen for alle og inkludert i din inngangsbillett.

Den fargerike fantasiverdenen til kunstner Misaki Kawai er inspirert av barns lek og kreative utfoldelse, en filosofi som hun kaller for «Art for Play». Hun dyrker leken og kreativiteten i hverdagslivet og åpner opp for nye måter å erfare kunst på. Søte dyr og merkelige vesener har en fremtredende plass i hennes kunst. De har tydelig karakter og er laget med både omsorg og humor.

Misaki Kawai er født i 1978 i Kagawa, Japan, og vokste opp i Osaka. Hun deler sin tid mellom Øst-Asia, USA og Danmark og har en omfattende internasjonal utstillingsvirksomhet. Misaki Kawai arbeider i en rekke ulike medier og materialer, fra interaktive skulpturer i plysj og pels til maleri, tegning og tekstil. Verkene hennes kjennetegnes av en lavteknologisk «hobby-estetikk» og er fargerike, overdådige og humoristiske. Hun samler på ting og materialer fra sine reiser og inkorporerer dem i sine verk. Elektronisk musikk og video er også en del av hennes kunstpraksis, i tillegg til design av kleskolleksjoner, bruksgjenstander og kunstnerbøker. Moko Moko Club er Misaki Kawais første utstilling i Norge.