NONA

Nona og Studio Nona

I januar 2020 åpnet Stavanger kunstmuseum NONA, med verkstedet Studio Nona og et utstillingsrom som legger vekt på interaksjon mellom kunstverk og betrakter. Museet har et rikt formidlingstilbud mot skoler og et generelt publikum.

Hvem er Nona?
Bli med maskoten vår Nona på kunstmuseet. Nona er et kreativt og nysgjerrig barn som liker å undre seg over kunsten som er på museet. Nona liker også å gjøre selv, og har derfor også gitt navn til museets verksted - Studio Nona. Her kan dere ta del i en av de mange aktivitetene som er tilknyttet utstillingene. Studio Nona er selvbetjent utenom våre annonserte verkstedstilbud som blir lagt ut på museets nettsider.

Se etter Nona når du er på museet og bli kjent med kunsten på nye måter. Maskoten Nona fungerer også som en veileder til deg som er følgesvenn til barn på museet. Der Nona er finner du alltid noe spennende å snakke om eller gjøre sammen med barn og unge på museet.

__________________________________________________________________________

Vi har store ambisjoner for barn og unges møter med kunst. Ved siden av Studio Nona finner du en utstillingsserie med norske og internasjonale samtidskunstnere. Utstillingene fokuserer på lek, deltakelse og samspill og inviterer publikum til å ta del i ulike kreative prosesser.